laupäev, 13. juuni 2009

8. nädala ülesanne

Tegelikult pole ma veel ühtegi kursust ega õpiobjekti loonud ning oma õpetaja ja õpilase elus olen kasutanud nii Moodlet kui ka IVA keskkonda.
Seda põnevam oli tutvuda etteantud keskkondadega. Loobusin küll nendesse keskkondadesse oma konto loomisest, sest neid kontosid on juba liiga palju mu jaoks. See ei takistanud siiski tutvumast võimalustega, mida keskkonnad pakuvad - vaatasin teiste töid ja käisin mõttes läbi oma võimalused.

Kõik need 5 on väga põnevad ning pakuvad mitmeid võimalusi oma materjalide üleslaadimiseks ning jagamiseks neti kaudu.

SlideShares saab power pointi esitlused üles laadida ning lisada nii heli kui ka video. Tundub ka mitte eriti raske oma failide üleslaadimiseks, lihtsalt jälle upload jne.

Scribd aktsepteerib ka ilusti MS Office 2007 faile, nii word, power pointi kui ka exeli omi. samuti ka pdf ja open officega tehtud igasuguse laiendiga faile ning ka tekstifaile.

Delicious on päris huvitav otsida vastavalt teemale ning siis antakse sulle hulka linke igasuguste esitlustega. Lugesin ka meie kursusekaaslaste blogidest ning tundus, et mitmed kasutavad seda keskkonda oma lehtede üleslaadimiseks, et siis neid ükskõik millisest netiühenudusega arvutist oma materjalid-esitlused kätte saada. väga hea võimalus.

Pageflakes ja Netvibes jätab avades väga sarnase mulje ja võib-olla nad on ka sisult seda, sest minu jaoks jäid nad natuke segaseks - mida sealt leida ja kuidas? need oleksid nagu portaalid, kuhu jooksevad kokku nii you tube videod, uudised lehtedest, pildid flickrist, ilmateade, kalender ja e-post jmt.

Ei oska arvata, kas ma hakkan midagi ka ise kasutama või mitte, aga eks aeg näitab.

Veeb 2.0 vahenditest olen nüüd tänaseks päevaks kasutanud juba päris mitut tänu sellele kursusele - blogi, flickri, you tube (olen seda siiski ka varem kasutanud), voicethreat (ma küll ei tea, kas see kuulub sellesse nimestikku, aga see oli väga huvitav), skype, msn, lemill. Vist sai kõik. Aa olen kasutanud ka google.com kalendrit ning docs ka.

Kui peaksin kokku panema oma kursuses, siis missugune oleks see alus, ei oskagi öelda, kuid olen kindel, et kasutan päris mitut eelnevalt loetletu vahenditest selle kursuse huvitavamks muutmiseks.

Ise olen nii õpetajana kui ka õpilasena tuttav mingil määral Moodle ja IVA keskkonnaga. Rohkem vast Moodlega. Olen sinna üles laadinud faile õpilastele. Natuke olen tuttav ka Blackboardi ja VIKO-ga ka, sest Mainori Kõrgkoolis kirjutasin ainetöö e-õppe keskkondadest ning ma valisingi need 4 keskkonda, mida Eestis kasutatakse.

Veeb 2.0 vahendite puuduste kohta ei oska midagi eriti öelda - hästi hoolega peab jälgima, mida üles laed või mida alla laed. Autorlustes peab olema väga täpne ja korrektne. Ega see ei ole puudus, aga sellesse peab oma tähelepanu tugevalt suunama, et ei eksiks.
Ja eks see ole ka, et neid võimalusi on nii palju, et silmade ees võtab kirjuks ning suur küsimus on - millist valida, missugune on minu jaoks parim ja milline on õpilastele parim. Kui rohkem sellega tegeleks, siis tekiks kindlasti kogemused-vilumused ning eelistused.

1 kommentaar:

  1. Pageflakes ja Netvibes võimaldavad luua kursusele dünaamiliselt muutuva kokkuvõtte lehe, kuhu jooksevad kokku kursuslaste ajaveebide postitused ja muu kursusega seotud info. Mõned näited:

    Kaugkoolituse web 2.0 tehnoloogiad

    Avatud õppematerjalide koostamine ja kasutamine

    Avatud õppematerjalide koostamine ja kasutamine (kommentaarid)

    Põhimõtteliselt võiks seda kasutada ka kursuse avalehena, kuid ma ise olen eelistanud avaleheks kursuse ajaveebi.

    Ma olen ise seni kasutanud Pageflakes keskkonda, aga selle kursuse käigus selgus, et mitmetele meeldis Netvibes rohkem, kuna see on ka eesti keelde tõlgitud.

    VastaKustuta